Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Stare de bine

Cum să combaţi astenia de toamnă?

BeFunky Collage
Stările de proastă dispoziţie asociate cu depresii pot fi semne clare ale unei astenii de toamnă. De câte ori nu vi s-a întâmplat să fiţi trişti sau să simţiţi că sistemul imunitar îşi pierde din rezistenţă?

Pe măsură ce zilele devin tot mai scurte, organismul nostru îşi pierde din energie şi poate apărea chiar şi un disconfort psihic. Oboseală. Lipsă de energie. Apatie. Acestea sunt principalele simptome ale asteniei. Pe lângă faptul că tranziția de la sezonul cald la cel rece ne afectează starea de spirit, alimentația jocă un rol important în modul în care organismul face față acestor schimbări.

Care sunt cauzele asteniei?

Potrivit anumitor studii, 1 din 10 persoane suferă de astenie, aceasta fiind provocată îndeosebi de dificultatea corpului de a se adapta diferenţelor de temperatură dintre zi şi noapte. Specialiştii spun că nu se pot stabili cu exactitate ce anume cauzează astenia de toamnă, însă presupun că ar fi vorba şi despre:

  • aport scăzut de lumină naturală;
  • vârsta;
  • datele genetice;
  • episoade triste din viaţa fiecăruia;
  • nutriţie lipsită de echilibru (fără vitamine, ceaiuri, regim nesănătos);

Manifestări ale asteniei de toamnă

Se întâlnesc frecvent în această perioadă de adaptare a organismului nostru la schimbările de sezon şi sunt reprezentate de:  

  • Anxietate: lipsa efortului de a face faţă la stres;
  • Depresie: tristeţe, senzaţie de vinovăţie, apatie, subestimare;
  • Tulburări de somn: somnolenţă zilnică;
  • Schimbări frecvente de dispoziţie: treceri bruşte de la o stare de spirit la alta;
  • Probleme sociale: dorinţa de izolare;
  • Letargie: incapacitatea de a desfăşura activităţile zilnice, oboseală;

 

astenie toamna 2

Sfaturi utile pentru a combate  astenia de toamnă

Alimente bogate în fibre şi proteine. Dovleacul este vedeta în acest sezon  nu este numai o legumă. Conține multe fibre care te ajută să ai o digestie sănătoasă și vitamina C, care întărește sistemul imunitar. Referitor la aportul de proteine, el poate fi luat foarte uşor din suplimentele alimentare, precum pudra proteică Spira Max care este bogată în proteine şi conţine cei 8 aminoacizi esenţiali pentru o sănătate optimă. În acest mod puteţi să vă asiguraţi şi startul unei diete echilibrate.

Petrece timp în aer liber. Încearcă să faci plimbări lungi în aer liber. Chiar dacă toamna ne obligă uneori să stăm în casă, la căldură, sunt şi momente când este loc de câteva drumeţii lungi în aer liber. Este foarte important să îți oxigenezi creierul și să te bucuri de aerul proaspăt.

Vitamine și minerale. Sunt numai bune pentru a combate starea de oboseală specifică asteniei. Nucile sunt o sursă excelentă de energie, fiind foarte bogate şi în minerale. Consumă-le cu moderație, deoarece au un conținut ridicat de calorii.

Consumă ceaiuri din plante. Un ceai fierbinte te încălzește în zilele reci și te poate ajuta să te relaxezi. De exemplu, Fit Tea este  un ceai care se va bea întodeauna cu plăcere, datorită aromei sale speciale și a plantelor cu proprietăți curative pentru întregul organism, care sunt remarcabile.

Cerealele integrale combat oboseala. Potrivit specialiştilor, cerealele combat oboseala şi sunt un remediu naturist şi la îndemâna oricui. Pot fi consumate cu lejeritate la micul dejun.

Tratamentul potrivit  pentru astenie                                                                                                                                                                                                                

În primul rând, nu trebuie să uiţi că este important să îţi stabileşti o nutriţie sănătoasă, să îţi faci ordine prin trăirile tale şi să te gândeşti că starea ta de bine este prioritară. La fel cum se întâmplă şi în cazul depresiilor, tratamentul asteniei include terapia cognitiv-comportamentală şi antidepresive.

Fototerapia (bazată pe lumină) este o metodă de a trata aceatsă afecţiune şi foloseşte o lampă specială care imită lumina naturală, iar rezultatele acestei metode apar în termen de maxim 4 săptămâni.

astenie toamna 4

Terapia cognitiv-comportamentala va poate ajuta sa intelegeti fenomenele asociate cu astenia si modalitatile prin care puteti remedia simptomele acesteia. Fara a utiliza vreun tratament, simptomele dispar la schimbarea anotimpurilor.

Ce spun specialiştii despre astenia de toamnă?

Medicul imunolog, Tania Bejan spune că simptomele asteniei sunt diferite de la un organism la altul:

“Astenia de toamnă este o problemă frecvent întâlnită în această perioadă şi se manifestă de regulă la toate categoriile de vârstă, de la copii până la cei mai în vârstă. Aceasta are simptomatologii diferite în funcţie de organismul şi stilul de viaţă al fiecăruia, însă în general, pentru a evita stările specifice acestei etape, este important să acordăm atenţie deosebită unei alimentaţii bogate în vitamine şi proteine, dar şi să respectăm un program regulat de somn”.

Pentru a preveni astenia de toamnă încercaţi să apelaţi întâi de toate la remediile naturiste. Cum orice boală, înainte de a apărea, poate fi prevenită, şi în cazul asteniei de toamnă lucrurile sunt similare. Pentru a lupta împotriva acestei afecţiuni, alimentele bogate în vitamine, minerale, fibre şi proteine sunt ieftine şi la îndemâna oricui. Aceste modalităţi sunt uşoare şi destul de accesibile în a combate astenia de toamnă.

Sursa foto: 1, 2

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai citite articole

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...